Gracze i game designerzy, połączmy wspólną pasję!”

Studenci nowego kierunku Games Studies, zorganizowali w zeszły piątek (18.01.) event o nazwie ,,Akademicki Dzień Kultury Gier”. Zebrał on niemalże komplet publiczności w Błękitnej Auli, umiejscowionej w budynku Collegium Maius.

Zaproszeni byli wszyscy chętni zdobycia, bądź poszerzenia swych horyzontów o produkcji, tworzeniu i wydawaniu gier, jak i wolni słuchacze. Każdy zainteresowany mógł uczestniczyć w prelekcji oraz zadawać pytania na sam koniec danego tematu. Spotkanie prowadzone było przez wykładowce kierunku Game Studies, Łukasza Sasuły, natomiast jego gościem specjalnym był Tymon Smektała – Lead Game Designer wrocławskiej firmy produkującej gry: Techland.

Uczestnicy wykładu mieli okazję poznać historię i proces powstawania gier, mogli dowiedzieć się o nowinkach z tego zakresu, bądź poznać coś zupełnie nowego na temat game designu, czy kreowania gier. Przykładem, który był często podawany przez pana Tymona to Dying Light – produkcja na temat miasta odciętego od świata przez niebezpiecznego wirusa.

Po zakończeniu części wykładowej, rozpoczęto „gamerski raj”. Można było osobiście przetestować i doświadczyć wystawione współczesne, jak i mniej znane konsole, które dodatkowo z przedstawieniem technologii VR (Virtual Real) cieszyły nie jednego uczestnika.

Wideo promujące wydarzenie dostępne TUTAJ

Więcej informacji dla Radio-Sygnały na temat wykładu i samego game designu udzielił nam gość specjalny, Tymon Smektała:

Pan Tymon Smektała był również przez dłuższy czas pracownikiem CD-Action:

Nasz rozmówca zgodził się także opowiedzieć o samym Techlandzie, oraz o tym, jak wypada on na gruncie światowym:

 

Dziennikarz : Jakub Kalbron

Wydawca: Patryk Smołka

fot. superanton /pixabay.com